Délires informatiques

Note de la rédaction
Nous vous offrons ici deux pages d'humour, autour de l'informatique, à lire quand le désespoir vous gagne...
Contrairement aux apparences, le français est et reste la langue du FI, mais les histoire n'étant pas toujours traduisibles, nous vous les publions telles quelles.

Le paradigme client-serveur, c'est comme la vie sexuelle chez les adolescents

Lu dans «Quelle» par Jean-Daniel Bonjour, SI-DGR


Délicatesses De

Patrice Pittori, SIC-Etat Major
Vous savez tous que Bill Gates vient de se marier. Au retour de son voyage de noce, une amie demande à sa femme:
- «Alors, comment c'était?»
. «Bof! Le nom de sa boîte lui convient également très bien.»


Lumière! ou circulez y'a rien à voir

Vu dans Computerworld par Jean-Jacques Dumont, SIC-SL
Combien d'ingénieurs de chez Microsoft faut-il pour remplacer une ampoule électrique?
Réponse: aucun. Ils se contentent d'annoncer que l'obscurité est le nouveau standard.

Here is what the future could bring!

tiré des News par Pascal Le Meur, SIC-SL
TCI, the nation's largest cable television company, is in talks to launch a unique pilot project in conjunction with Pacific Gas and Electric Co. and Microsoft Corporation to design a smart home. The home automation industry is expected to triple in size, from $1.7 billion this year to more than $5.1 billion by the year 2000.

Here is the diary of a future homeowner!

November 28, 1995
Moved in at last. Finally, we live in the smartest house in the neighborhood. Everything's networked. The cable TV is connected to our phone, which is connected to my PC, which is connected to the power lines, all the appliances and the security system. Everything runs off a universal remote with the friendliest interface I've ever used. Programming is a snap. I'm, like, totally wired.

November 30
Hot stuff! Programmed my VCR from the office, turned up the thermostat and switched on the lights with the car phone, remotely tweaked the oven a few degrees for my pizza.

December 3
As I opened the refrigerator door, the light bulb blew. Immediately, everything else electrical shut down [lights, microwave, coffee maker] everything! Carefully, I unplugged and replugged all the appliances. Nothing. Called the cable company (but not from the kitchen phone). They refer me to the utility company. The utility insists the problem was in the software. So the software company runs some remote telediagnostics via my house processor.
Turns out the problem was unanticipated failure mode, the network had never seen a refrigerator bulb failure while the door was open. So the fuzzy logic interpreted the burnout as a power surge and shut down the entire kitchen. But because sensor memory confirmed that there hadn't actually been a power surge, the kitchen's logic sequence was confused so it couldn't do a standard restart.

December 12
This is a nightmare. There's a virus in the house. My personal computer caught it while browsing on the public access network. I come home and the living room is a sauna, the bedroom windows are covered with ice, the refrigerator has defrosted, the washing machine has flooded the basement, the garage door is cycling up and down and the TV is stuck on the Home Shopping channel. Throughout the house, lights flicker like stroboscopes until they explode from the strain. Broken glass is everywhere. Of course, the security sensors detect nothing. I look at a message slowly throbbing on my PC screen: «Welcome to Home Wrecker!!! Now the FUN begins... (be it ever so humble, there's no virus like Home Wrecker...)». I get out of the house. Fast.

December 18
They think I've digitally disinfected the house but the place is a shambles. Pipes have burst and we're not completely sure we've got the part of the virus that attacks toilets. Nevertheless, The Exorcists (as the anti-virus SWAT members like to call themselves) are confident the worst is over. «Home Wrecker is pretty bad,» one tells me, «but consider yourself lucky you didn't get Poltergeist. That one is really evil».

December 21
I get a call from a Smart House sales rep. As a special holiday offer, we get the free opportunity to become a beta site for the company's new Smart House 2.1 upgrade. He says I'll be able to meet the programmers personally. «Sure, I tell him»... To Be Continued ...


Si votre O.S. était un avion...

Rapporté par Claude Lecommandeur, SIC-Logiciels

DOS Airline

Les passagers poussent l'avion jusqu'à ce qu'il décolle, puis sautent à bord. Ils laissent l'avion descendre en vol plané et quand il touche terre, ils recommencent.

Mac Airline

Ils se ressemblent tous: hôtesses, pilotes, porteurs; ils font et disent tous la même chose. Si vous leur demandez quoi que ce soit, ils vous répondent quŒils s'occupent de tout, vous ne devez pas vous poser de question.

OS/2 Airline

Pour voler sur cette compagnie, vous devez faire viser votre billet à 10 guichets différents. Ensuite, vous devez remplir un formulaire où on vous demande si l'avion doit ressembler à un paquebot, un train ou un bus, à quel endroit vous voulez être assis. Si enfin, vous arrivez à monter à bord, alors vous ferez un magnifique voyage, sauf quand les ailerons se bloqueront et que vous n'aurez plus qu'à dire vos prières et attendre le crash.

Windows Airline

l'aéroport est agréable, avec de charmantes hôtesses, un accès facile et un décollage très sûr. Mais, une fois en l'air, lŒavion explose sans aucun message d'avertissement.

Win NT Airline

Tous les passagers défilent sur la piste, prononcent en choeur le mot de passe et forment le contour d'un avion. Ensuite ils s'assoient et font le bruit d'un avion en vol.

Unix AirLine

Les passagers arrivent sur la piste avec chacun une pièce de l'avion et ils montent l'avion en argumentant sur le type d'avion qu'ils pourraient construire.

Mach Airline

Il n'y a pas d'avion. Les passagers réclament et attendent. Quelques personnes arrivent avec chacune une pièce de l'avion en main; elles se dirigent sur la piste et se mettent à le construire. L'avion décolle mais en laissant les passagers en rade. A l'atterissage le pilote les avertit par téléphone qu'ils sont bien arrivés.

article paru dans le Flash informatique no 4 du 19 avril 1994